Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem, v procesu

Pomáháme potřebným při řešení jejich situací týkajících se negativních zkušeností s mobilními operátory.
Pravidla fóra
Než cokoli napíšete, prosíme, prostudujte si zdejší (N)etiketu, na jejíž neznalost nebude brán při případném řešení problému zřetel. Provozovatelem projektu je OVPS.CZ, z.s.
Avatar uživatele
Martin Mojmír
Administrátor
Příspěvky: 1508
Registrován: 07.12.2014 12:19

Re: Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem, v procesu

Příspěvek od Martin Mojmír »

Dorazila odpověď z Českého telekomunikačního úřadu, kterou si zde za nedlouho okomentujeme.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Zangi pro 🔒 diskrétní kontakt: 10-9259-1559 | 🏠: ovps.cz, mojeretence.cz | 📱: 774888774 (hlavní v síti T-Mobile), 702021111 (v síti Vodafone), 608087777 (v síti O2). Na textové zprávy nemám kapacitu reagovat, použijte oficiální e-mail nebo zavolejte. Obtěžující (opakované a jinak vynucované) zprávy, resp. flooding bez reakce blokuji.
Avatar uživatele
Martin Mojmír
Administrátor
Příspěvky: 1508
Registrován: 07.12.2014 12:19

Re: Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem, v procesu

Příspěvek od Martin Mojmír »

Co jsme se z ČTÚ dozvěděli a zároveň plyne?

# Společnost Vodafone měla dle reakce ČTÚ volají jistinu ze dne 27.10.2025 vrátit dne 11.11.2025 zpět z důvodu nedůvodnosti její požadování. Toto tvrzení Vodafone se však nezakládá na pravdě. Spol. Vodafone jistinu nevrátila z důvodu její nedůvodnosti, nýbrž z důvodu zrušení služby z mé strany ve 14 dnech, neboť tato (Prima+) nefungovala správně. Navíc se nejedná o volací jistinu - z internetové televize se nikam nevolá, tudíž nemůže jít o volací jistinu.
# Společnost Vodafone důvod požadování jistiny nesdělila ani ČTÚ, čímž se dopouští protiprávního jednání, za které lze uložit pokutu až do výše 5.000.000 Kč. Český telekomunikační úřad vzhledem k tomu pokračuje v šetření, resp. zjišťování, zda se spol. Vodafone nedopustila vůči mně diskriminačního jednání.
# Pokud ČTÚ zjistí pochybení, zahájí vůči Vodafone správní řízení, v rámci nějž může být a pevně doufám, že bude, sankce a to ve výši alespoň 2.500.000 Kč.
# ČTÚ považuje mé podání vzhledem k vrácení jistiny za vyřízené. Já s tímto nesouhlasím. Považovat věc za vyřízenou budu až po důsledném prošetření věci úřadem a bude-li zjištěno pochybení, tak zároveň rovněž spol. Vodafone pokutování výše uvedenou alespoň průměrnou sumou 2.500.000 Kč, což si ohlídám.

Záležitost nepovažuji za vyřešenou, kontaktuji ČTÚ s tímto textem, načež čekám na další pokračování věci / odpověď.

Martin Mojmír Böhm 23.11.2025 18:16 napsal:
Hezký den,

děkuji za Vaši odpověď, na kterou si dovoluji reagovat následujícím textem, jenž je s dalšími aktualitami uveden ve fóru -> viewtopic.php?p=4181#p4181

Přepis textu (citace):
----
Co jsme se z ČTÚ dozvěděli a zároveň plyne?

# Společnost Vodafone měla dle reakce ČTÚ volají jistinu ze dne 27.10.2025 vrátit dne 11.11.2025 zpět z důvodu nedůvodností její požadování. Toto tvrzení Vodafone se však nezakládá na pravdě. Spol. Vodafone jistinu nevrátila z důvodu její nedůvodnosti, nýbrž z důvodu zrušení služby z mé strany ve 14 dnech, neboť tato (Prima+) nefungovala správně. Navíc se nejedná o volací jistinu - z internetové televize se nikam nevolá, tudíž nemůže jít o volací jistinu.
# Společnost Vodafone důvod požadování jistiny nesdělila ani ČTÚ, čímž se dopouští protiprávního jednání, za které lze uložit pokutu až do výše 5.000.000 Kč. Český telekomunikační úřad vzhledem k tomu pokračuje v šetření, resp. zjišťování, zda se spol. Vodafone nedopustila vůči mně diskriminačního jednání.
# Pokud ČTÚ zjistí pochybení, zahájí vůči Vodafone správní řízení, v rámci nějž může být a pevně doufám, že bude, sankce a to ve výši alespoň 2.500.000 Kč.
# ČTÚ považuje mé podání vzhledem k vrácení jistiny za vyřízené. Já s tímto nesouhlasím, považovat věc za vyřízenou budu až po důsledném prošetření věci úřadem a bude-li zjištěno pochybení, tak zároveň rovněž spol. Vodafone pokutování výše uvedenou alespoň průměrnou sumou 2.500.000 Kč, což si ohlídám.

Záležitost nepovažuji za vyřešenou, kontaktuji ČTÚ s tímto textem, načež čekám na další pokračování věci / odpověď.
----
Konec citace.

Jsem v očekávání pokračování šetření a podání z tohoto informací. Děkuji.

S úctou a přáním zdraví Martin Mojmír Böhm

ICT servis & auditing, O2 retenční akvizice,
rehabilitační psychologie, datová žurnalistika,
regionální koordinátor Hnutí Zeitgeist

(+420) 774 888 774, martin.bohm@****.cz
mojeretence.cz | o2audit.cz | ovps.cz | ictx.cz

Komunikace prostřednictvím tohoto e-mailu
může být bez potvrzování transparentní.
Zangi pro 🔒 diskrétní kontakt: 10-9259-1559 | 🏠: ovps.cz, mojeretence.cz | 📱: 774888774 (hlavní v síti T-Mobile), 702021111 (v síti Vodafone), 608087777 (v síti O2). Na textové zprávy nemám kapacitu reagovat, použijte oficiální e-mail nebo zavolejte. Obtěžující (opakované a jinak vynucované) zprávy, resp. flooding bez reakce blokuji.
Avatar uživatele
Martin Mojmír
Administrátor
Příspěvky: 1508
Registrován: 07.12.2014 12:19

Re: Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem, v procesu

Příspěvek od Martin Mojmír »

Dorazila de-facto zamítavá odpověď z Českého telekomunikačního úřadu, kterou si zde za nedlouho okomentujeme.

Obrázek
Obrázek
Zangi pro 🔒 diskrétní kontakt: 10-9259-1559 | 🏠: ovps.cz, mojeretence.cz | 📱: 774888774 (hlavní v síti T-Mobile), 702021111 (v síti Vodafone), 608087777 (v síti O2). Na textové zprávy nemám kapacitu reagovat, použijte oficiální e-mail nebo zavolejte. Obtěžující (opakované a jinak vynucované) zprávy, resp. flooding bez reakce blokuji.
Avatar uživatele
Martin Mojmír
Administrátor
Příspěvky: 1508
Registrován: 07.12.2014 12:19

Re: Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem, v procesu

Příspěvek od Martin Mojmír »

Co jsme se z ČTÚ dozvěděli a zároveň plyne?

# Že nemám nárok žádat, aby úřad začal pracovat, ale mohu se jen zeptat, zda úřad začal pracovat. Přeložíme-li - úřadu se pracovat nechce.

# Že úřad zahájí řízení až 30 dnů poté, co se sám rozhodne řízení zahájit, což může učinit až na základě zjištění pro úřad potřebných o věci skutečností. Tady je zajímavá jedna věc - rozpor, jenž jsme si popsali při rozboru první odpovědi úřadu, a to sice fakt, že na jednu stranu měl Vodafone uvést jako důvod vrácení volají jistiny nedůvodnost jejího požadování, na stranu druhou ale prý mobilní operátor požadování volací jistiny ČTÚ nesdělil. Tak jak to je? Sdělil, nebo nesdělil? Pokud sdělil, ČTÚ již má podklad pro zahájení řízení a tudíž jej může zahájit. Ale nechce. No a pokud nesdělil, čekáme na sdělení tohoto důvodu.

# Že úřad bude prověřovat důvod požadování volacích jistin. To ale už úřad za 1 zjistil, kdy tímto zjištěním byla údajná nedůvodnost a za 2. nezjistil, neboť Vodafone Czech Republic a.s. důvod úřadu nesdělil... Točíme se v absurdnostním kruhu.

# Že ačkoli mám být pouze podatel a nikoli osoba, které se záležitost týká, nebudu účastníkem případného správního řízení, bude-li správní řízení zahájeno. Z daného důvodu mi nemá být kromě oznámení, zda úřad řízení zahájil, či nikoliv, nic oznamováno. Jenže ono jaksi tady nevystupuji pouze jako podatel, nýbrž zároveň jako osoba, které se věc přímo týká, tudíž mám mít právo být o věci informován. To jen úřad, jelikož nejspíš nechce pracovat, tímto v podstatě věc uzavírá.

# Úřad si obhajuje svůj nezájem mobilního operátora pokutovat.

# Úřad mi vysvětluje, co znamená pojem „volají jistina“.

K věci sděluji, že úřad mne informovat bude a to na základě mého zplnomocnění ke ztransparentnění věci, které tímto veřejně uděluji a zároveň požadování sdělení informací na základě § 106/1999 Sb. - Zákona o svobodném přístupu k informacím. Na základě mého zplnomocnění ke ztransparentnění věci má nyní tímto právo požadovat o mém případu informace svobodně kdokoliv, kdo si informace s odkazem na toto téma a/nebo číslo jednací vyžádá. V případě, že ČTÚ bude s tímto dělat potíže, dodatečně přiložím zplnomocnění opatřené úředním ověřením. O případných zamítnutích mne prosím kdokoliv informujte.

Záležitost pochopitelně nepovažuji za vyřešenou, kontaktuji ČTÚ s tímto textem, načež čekám na další pokračování věci / odpověď.
Zangi pro 🔒 diskrétní kontakt: 10-9259-1559 | 🏠: ovps.cz, mojeretence.cz | 📱: 774888774 (hlavní v síti T-Mobile), 702021111 (v síti Vodafone), 608087777 (v síti O2). Na textové zprávy nemám kapacitu reagovat, použijte oficiální e-mail nebo zavolejte. Obtěžující (opakované a jinak vynucované) zprávy, resp. flooding bez reakce blokuji.
Odpovědět

Vrátit se na „mojeretence.cz proti šmejdům“