Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem, v procesu

Pomáháme potřebným při řešení jejich situací týkajících se negativních zkušeností s mobilními operátory.
Pravidla fóra
Než cokoli napíšete, prosíme, prostudujte si zdejší (N)etiketu, na jejíž neznalost nebude brán při případném řešení problému zřetel. Provozovatelem projektu je OVPS.CZ, z.s.
Avatar uživatele
Martin Mojmír
Administrátor
Příspěvky: 1475
Registrován: 07.12.2014 12:19

Re: Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem, v procesu

Příspěvek od Martin Mojmír »

Dorazila odpověď z Českého telekomunikačního úřadu, kterou si zde za nedlouho okomentujeme.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Zangi pro 🔒 diskrétní kontakt: 10-9259-1559 | 🏠: ovps.cz, mojeretence.cz | 📱: 774888774 (hlavní v síti T-Mobile), 702021111 (v síti Vodafone). Na SMS ani jiné textové zprávy je mi líto, ale nemám kapacitu reagovat, použijte oficiální e-mail nebo zavolejte. Obtěžující (opakované a jinak vynucované) zprávy, resp. flooding blokuji.
Avatar uživatele
Martin Mojmír
Administrátor
Příspěvky: 1475
Registrován: 07.12.2014 12:19

Re: Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem, v procesu

Příspěvek od Martin Mojmír »

Co jsme se z ČTÚ dozvěděli a zároveň plyne?

# Společnost Vodafone měla dle reakce ČTÚ volají jistinu ze dne 27.10.2025 vrátit dne 11.11.2025 zpět z důvodu nedůvodnosti její požadování. Toto tvrzení Vodafone se však nezakládá na pravdě. Spol. Vodafone jistinu nevrátila z důvodu její nedůvodnosti, nýbrž z důvodu zrušení služby z mé strany ve 14 dnech, neboť tato (Prima+) nefungovala správně. Navíc se nejedná o volací jistinu - z internetové televize se nikam nevolá, tudíž nemůže jít o volací jistinu.
# Společnost Vodafone důvod požadování jistiny nesdělila ani ČTÚ, čímž se dopouští protiprávního jednání, za které lze uložit pokutu až do výše 5.000.000 Kč. Český telekomunikační úřad vzhledem k tomu pokračuje v šetření, resp. zjišťování, zda se spol. Vodafone nedopustila vůči mně diskriminačního jednání.
# Pokud ČTÚ zjistí pochybení, zahájí vůči Vodafone správní řízení, v rámci nějž může být a pevně doufám, že bude, sankce a to ve výši alespoň 2.500.000 Kč.
# ČTÚ považuje mé podání vzhledem k vrácení jistiny za vyřízené. Já s tímto nesouhlasím. Považovat věc za vyřízenou budu až po důsledném prošetření věci úřadem a bude-li zjištěno pochybení, tak zároveň rovněž spol. Vodafone pokutování výše uvedenou alespoň průměrnou sumou 2.500.000 Kč, což si ohlídám.

Záležitost nepovažuji za vyřešenou, kontaktuji ČTÚ s tímto textem, načež čekám na další pokračování věci / odpověď.

Martin Mojmír Böhm 23.11.2025 18:16 napsal:
Hezký den,

děkuji za Vaši odpověď, na kterou si dovoluji reagovat následujícím textem, jenž je s dalšími aktualitami uveden ve fóru -> viewtopic.php?p=4181#p4181

Přepis textu (citace):
----
Co jsme se z ČTÚ dozvěděli a zároveň plyne?

# Společnost Vodafone měla dle reakce ČTÚ volají jistinu ze dne 27.10.2025 vrátit dne 11.11.2025 zpět z důvodu nedůvodností její požadování. Toto tvrzení Vodafone se však nezakládá na pravdě. Spol. Vodafone jistinu nevrátila z důvodu její nedůvodnosti, nýbrž z důvodu zrušení služby z mé strany ve 14 dnech, neboť tato (Prima+) nefungovala správně. Navíc se nejedná o volací jistinu - z internetové televize se nikam nevolá, tudíž nemůže jít o volací jistinu.
# Společnost Vodafone důvod požadování jistiny nesdělila ani ČTÚ, čímž se dopouští protiprávního jednání, za které lze uložit pokutu až do výše 5.000.000 Kč. Český telekomunikační úřad vzhledem k tomu pokračuje v šetření, resp. zjišťování, zda se spol. Vodafone nedopustila vůči mně diskriminačního jednání.
# Pokud ČTÚ zjistí pochybení, zahájí vůči Vodafone správní řízení, v rámci nějž může být a pevně doufám, že bude, sankce a to ve výši alespoň 2.500.000 Kč.
# ČTÚ považuje mé podání vzhledem k vrácení jistiny za vyřízené. Já s tímto nesouhlasím, považovat věc za vyřízenou budu až po důsledném prošetření věci úřadem a bude-li zjištěno pochybení, tak zároveň rovněž spol. Vodafone pokutování výše uvedenou alespoň průměrnou sumou 2.500.000 Kč, což si ohlídám.

Záležitost nepovažuji za vyřešenou, kontaktuji ČTÚ s tímto textem, načež čekám na další pokračování věci / odpověď.
----
Konec citace.

Jsem v očekávání pokračování šetření a podání z tohoto informací. Děkuji.

S úctou a přáním zdraví Martin Mojmír Böhm

ICT servis & auditing, O2 retenční akvizice,
rehabilitační psychologie, datová žurnalistika,
regionální koordinátor Hnutí Zeitgeist

(+420) 774 888 774, martin.bohm@****.cz
mojeretence.cz | o2audit.cz | ovps.cz | ictx.cz

Komunikace prostřednictvím tohoto e-mailu
může být bez potvrzování transparentní.
Zangi pro 🔒 diskrétní kontakt: 10-9259-1559 | 🏠: ovps.cz, mojeretence.cz | 📱: 774888774 (hlavní v síti T-Mobile), 702021111 (v síti Vodafone). Na SMS ani jiné textové zprávy je mi líto, ale nemám kapacitu reagovat, použijte oficiální e-mail nebo zavolejte. Obtěžující (opakované a jinak vynucované) zprávy, resp. flooding blokuji.
Odpovědět

Vrátit se na „mojeretence.cz proti šmejdům“