Otevřený podnět ČTÚ: Požadování zálohy 100.000 Kč Vodafonem
Odeslal: 23.10.2025, 09:43
Toto je citace ze vzkazníku Vodafone vyjadřující v podstatě princip záležitosti podávaný dnes ČTÚ k prošetření:
Následuje citace podání ČTÚ:
Dozvíme se, jakým způsobem Český telekomunikační úřad k podobným záležitostem přistupuje a zda bude případně nutné podniknout navazující kroky. Dle našeho (OVPS.CZ, z.s.) mínění spol. Vodafone Czech Republic a.s. překročila přinejmenším morální mez, načež považujeme za nutné již adekvátně zasáhnout. Tento e-mail byl dnes podán na podatelna@ctu.cz, evidujeme odeslaný e-mail, doručenku i přečteknu, čekáme na vyjádření. O stavu věci v rámci tohoto tématu budeme průběžně informovat. Tento podnět (kauzu) evidujeme pod ID 2625102301 ze dne 23.10.2025.
Pokud nás budete chtít nějakým způsobem podpořit, což oceníme, neboť toto podání je i v rámci Vašeho zájmu co by spotřebitele služeb elektronických komunikací, můžete tak učinit prostřednictvím bankovního účtu 55555513/2010 s variabilním symbolem 2625102301. Za jakoukoli pomoc děkujeme.

Martin Mojmír Böhm 23.10.2025 01:30 napsal:Nevážení,
když jsem se před cca 3 týdny dozvěděl, že jste mi po čase opět zavedli, a to bez uvedení důvodu, povinnost uhradit zálohu 10.000 Kč za případnou každou novou službu, jen jsem si povzdechl. Včera jsem si však řekl, že toto opravdu není normální a teprve ne tehdy, pokud pro to neexistuje relevantní důvod. Volal jsem tedy na linku, abych se pokusil důvod dozvědět. K mému překvapení mi bylo opakovaně sděleno, že jednak tento důvod podléhá vašemu jakémusi snad internímu tajemství, ale také, že jste tuto zálohu navýšili na absurdních 100.000 Kč. Nedá mi to se nezeptat: A není to málo, Antone Pavloviči?
Dovoluji si vás upozornit na možnou protiprávní povahu tohoto jednání a dávám vám tímto ultimátum v podobě jednoho týdne pro odstranění ať už jakékoli diskriminační zálohy. Pokud tak neučiníte do 30.11.2025, zahájíme sponzorovanou medializaci záležitosti včetně otevřeného podání na Český telekomunikační úřad, načež oslovíme rovněž prozatím nejmenovanou politickou stranu. Další kroky, které nebudu nyní zmiňovat, budou následovat. Činěno tak bude dle § 146 - veřejná prospěšnost a § 88 - veřejný zájem (NOZ č. 89/2012 Sb.) a v neposlední řadě pak úřední a zpravodajské licence, vizte platné stanovy OVPS.CZ, z.s.
Vím ze spolehlivých zdrojů, že toto každý den čtete a vyzývám vás důrazně k okamžitému zanechání vaší této nekalé praktiky.
Následuje citace podání ČTÚ:
Martin Mojmír Böhm napsal:Milý ČTÚ,
k citaci v souladu s § 146 - veřejná prospěšnost a § 88 - veřejný zájem (NOZ č. 89/2012 Sb.) a v neposlední řadě pak úřední a zpravodajské licence, vizte platné stanovy OVPS.CZ, z.s., přikládám záznamy hovorů se zaměstnancem mobilního operátora dokládající mé tvrzení a žádám tímto Český telekomunikační úřad o prošetření záležitosti a následné sjednání nápravy. K věci dodávám, že mám a historicky jsem měl vždy perfektní platní morálku, nemám žádné dluhy ani v rámci jiných institucí, nemám, ani jsem neměl insolvenci nebo exekuci, nečiním nic v rozporu se zákonem, nebyl jsem, ani nejsem trestně stíhaný, nejsem si vědom žádné záležitosti opravňující Vodafone digitálně mne diskriminovat požadováním v případě zájmu o jakoukoli další službu, jako je např. mobilní tarif, televizní tarif, internetový tarif nebo třeba hardware, zálohy ve výši nikoli donedávna pouze 10.000 Kč, nýbrž dle sdělení operátora dokonce již 100.000 Kč.
Vodafone nicméně může namítnout, což však rovněž nepokládám jako důvod pro vyžadování takové zálohy, že jsem od roku 2020 provozovatelem, mimo jiné, osvětové a zprostředkovatelské služby mojeretence.cz a to, což zdůrazňuji, zcela v souladu s platnými právními předpisy. Jedná se o standardní veřejně prospěšnou a podnikatelskou činnost. U spol. Vodafone Czech Republic a.s. mám vedenu aktuálně jednu službu, mobilní tarif, s číslem 702021111, již používám rovněž v souladu se zákonem ke standardním soukromým i podnikatelským účelům.
Děkuji předem za úsilí, které věci relevantně vynaložíte. Pro případné doplnění informací jsem k dispozici na kontaktních údajích z podpisu tohoto e-mailového podání. Věřím, že činnost ČTÚ povede k nápravě, resp. umravnění spol. Vodafone Czech Republic a.s., aby tato vůči mně přestala používat dvojí metr, neponižovala, nediskriminovala a přistupovala ke mně přinejmenším stejně, jako přistupuje k ostatním jejím zákazníkům.
S úctou a přáním zdraví Martin Mojmír Böhm
ICT servis & auditing
rehabilitační psychologie, datová žurnalistika,
regionální koordinátor Hnutí Zeitgeist
(+420) 774 888 774, martin.bohm@****.cz
Komunikace prostřednictvím tohoto e-mailu
může být bez potvrzování transparentní.
Přílohy:
Dozvíme se, jakým způsobem Český telekomunikační úřad k podobným záležitostem přistupuje a zda bude případně nutné podniknout navazující kroky. Dle našeho (OVPS.CZ, z.s.) mínění spol. Vodafone Czech Republic a.s. překročila přinejmenším morální mez, načež považujeme za nutné již adekvátně zasáhnout. Tento e-mail byl dnes podán na podatelna@ctu.cz, evidujeme odeslaný e-mail, doručenku i přečteknu, čekáme na vyjádření. O stavu věci v rámci tohoto tématu budeme průběžně informovat. Tento podnět (kauzu) evidujeme pod ID 2625102301 ze dne 23.10.2025.
Pokud nás budete chtít nějakým způsobem podpořit, což oceníme, neboť toto podání je i v rámci Vašeho zájmu co by spotřebitele služeb elektronických komunikací, můžete tak učinit prostřednictvím bankovního účtu 55555513/2010 s variabilním symbolem 2625102301. Za jakoukoli pomoc děkujeme.
