Tomáš Kubačka píše:A pokud by se ti lidé usadili někde, kde plánovači shledají třeba to, že zdroje na usazení nejsou dostatečné, nebo i jiný důvod proč se tam neusazovat, jakým způsobem těm lidem v usazení budou bránit?
Tomáš Kubačka píše:Spíše se ptám na případy, kdy osoby se systémem Zeitgeist ve věcech společného plánování vůbec nespolupracují, takže by ti odběratelé surovin vůbec nikomu nepředstavovali nějaký svůj plán na individuální alternativní udržitelný život.
Lidé, kteří se rozhodnou nežít v souladu s přírodou a jejími zákony, tzn. žít s úmyslem plýtvat a/nebo drancovat přírodní zdroje, jednoduše nebudou mít ke zdrojům a technologiím umožňujícím jejich těžbu (pominu-li jednodušší nástroje typu lopata, sekyra, motyka apod.) přístup. Nicméně pokud zájem takové skupinky lidí budou podmínky udržitelného života na Zemi dovolovat, pak s takovým přístupem nejspíše nebude problém, tzn. bráněno jim jinak nebude. Lze každopádně důvodně předpokládat, že počet lidí s takovým chováním bude naprosto zanedbatelný. Nepředpokládám vyšší procento výskytu, než je cca 0,1 %. Totiž neznám nikoho, kdo by se dobrovolně chtěl vzdát života v blahobytné společnosti, ačkoli výjimky potvrzující pravidla se najdou...
Tomáš Kubačka píše:Kontrolou výchovy a péče o dítě myslím např. to, co dělá dnešní sociálka, např. návštěva obydlí lidí za účelem kontroly, zda je obydlí vybaveno pro pobyt dítěte podle jejich představ (např. pokud by někdo žil s dětmi v "nevyhovujícím provizorním" přístřešku), eventuelně dohlížení na to, zda je dítě očkováno, dohlížení na to, zda se dítě vzdělává podle představ státu, tedy dnes zda plní školní docházku, a v našem případě tedy zda se vzdělává podle představ hnutí Zeitgeist, pokud by zeitgeist v této oblasti nějaké požadavky měl. Co se např. stane, pokud rodiče odmítnout evidovat narozené dítě v databázi obyvatel, nebo pokud se rozhodnou pro domácí porod?
Vzhledem k prioritě konstruktivního vzdělá(vá)ní a péče o všeobecné zdraví a kvalitu života lidí tyto situace nebudou nastávat, nicméně tedy:
#
Život v nevyhovujícím provizorním přístřešku - taková situace nenastane, pro existenci nevyhovujících provizorních přístřešků není důvod.
#
Očkování - vzhledem k netržnímu přístupu očkovací séra neobsahují škodlivé látky; každopádně abych odpověděl, tak očkování nebude povinné.
#
Vzdělávání podle představ státu - není žádný stát, jsou globálně (redundantně) řízené decentralizované samostatné oblasti. Zdrojová ekonomika vychází ze zavedených, funkčních a tedy udržitelných přírodních zákonů; pro představu si toto můžeme srovnat s neuronovou soustavou či strukturou vesmíru. Vzdělávání funguje zprvu formou tzv. školy hrou, kde děti jsou motyvovány vzdělávat se a mít o vzdělávání zájem samy. Stejně tak jako dospělí lidé. Toto je opět spíše na slovní popsání osobně či na Mumblu, nejednou jsem toto sám nastiňoval v několika pořadech na Svobodném vysílači CS. Vzdělávání je každopádně zcela dobrovolné; zde nutno zdůraznit, že neexistuje zdravý člověk, jenž by se neměl zájem vzdělávat. Vzdělávání je zcela přirozený proces.
#
Odmítnutí rodiči evidence dítěte - tato situace v inteligentní společnosti nenastane (viz příklad důvodu níže).
#
Zájem domácího porodu - za asistence odborné péče tzv. "za dveřmi" pro případ možného vzniku komplikací v tom nevidím problém. Nicméně opět zmíním, že takové situace v inteligentní společnosti budou nastávat pouze sporadicky. Jistě se shodneme, že v zájmu snad každého zdravého, uvažujícího člověka je minimalizace komplikací, respektive už jen pudová potřeba (maximalizace) přežití dítěte.
Tomáš Kubačka píše:To že dnes tu evidenci máme není pro mě důvodem proč by tu měla být i v budoucnu. Co se tedy stane, pokud někdo odmítne být v takové evidenci zapsán?
Modelová situace: Nastává náhlá mozková příhoda, jsem v bezvědomí odvezen do nemocnice. Protože nejsem nikde evidován, nikdo o mně nic neví. Je mi podáván lék, ovšem v důsledku alergické reakce umírám, a to buď přímo na danou látku, anebo z důvodu pozdního podání léku alternativního (dalšího) s látkou, na kterou (možná) už alergický nejsem. Otázka tedy zní, skutečně chci riskovat a nebýt nikde evidován?
Zdrojová ekonomika není tržní ekonomika. Ve Zdrojové ekonomice není v ničím zájmu kohokoli vykořisťovat či snad nějak "úchylně" sledovat. Prostě to nedává smysl. Z neevidence tak plynou pouze nevýhody. Každopádně pokud bude někdo na neevidenci trvat, tak evidován na vlastní riziko nebude.
Tomáš Kubačka píše:Ptám se na případy, kdy by někdo i přes vaše přání, že se v inteligentní společnosti neloví, lovil či zabíjel divoké či chované zvíře za účelem obživy a užitečného zpracování jeho těla. Totéž platí pro ten rybolov.
Jak jsem napsal, toto se v inteligentní společnosti neděje. Pro neinteligentní jednání nejsou v inteligentní společnosti vytvořeny ani podmínky.
Tomáš Kubačka píše:Mám na mysli ten užitkový chov a opět mám na mysli to, že by někdo choval zvíře bez ohledu na tu inteligentní společnost.
Chov zvířat pro obživu člověka co by přirozeného historicko-biologického býložravce (to je na jiné téma) nelze nazvat užitkovým, natož inteligentním. Toto se dít nebude, pro neinteligentní jednání nejsou v inteligentní společnosti vytvořeny ani podmínky.
Tomáš Kubačka píše:No a co když to vozidlo bude užívat pro běžnou dopravu, ať už v terénu, nebo na silnici?
No a co když někdo bude chtít vyjet s vozem Formule 1 nebo trolejbusem dnes na silnici? Nebude (to chtít), nevyjede, totiž běžné silnice pro takovou nesmyslnou dopravu nebudou uzpůsobeny. Běžná doprava bude řízena automatizovaným satelitně-navigačním systémem a bude zejména hromadná. Osobní vozy tak, jak je známe dnes, nebudou existovat, neboť jejich existence bude irelevantní.
Tomáš Kubačka píše:Celkově se ptám na případy lidí, kteří už dnes žijí alespoň z části mimo dominantní systém a to nejen z ekonomických důvodů, žijí si po svém často i z různých osobních důvodů svých přesvědčení nebo ideí a často se neptají státu či dominantní společnosti na to, jak se mají nebo nemají chovat. A nemyslím ale zároveň tu část těchto lidí, kteří takto žijí ale chovají se k okolí agresivně, ale prostě na ty, kteří si bez ohledu na tlak společnosti volí vlastní cestu. která je jim blízká.
Ovšem se s takovými lidmi počítá a žít tak mohou, pokud to podmínky udržitelného života na Zemi dovolí. Toto konec konců souvisí i s Vaším dotazem na život různých samostatně (mimochodem udržitelně) fungujících kmenů, do kterých, abych odpověděl, se nebude nijak zasahovat nadále. O kontakt, pokud o to daný kmen sám neprojeví zájem, usilováno nebude. Z naší strany k tomu nebude víceméně důvod.
Tomáš Kubačka píše:bylo by ze strany inteligentní společnosti nějak bráněno svévolné výrobě, šíření a konzumaci drog, jako tabák, káva, čaj, alkohol, konopí či některé další psychoaktivní látky, např. LSD, kokain nebo i sběr a užívání přírodních látek jako lysohlávky či pro nás exotických rostlin typu ayahuasca, peyote nebo přírodní koka?
V inteligentní společnosti výroba drog určených k účelu "narkománie" nikoho ani nenapadne. Od toho je to inteligentní společnost.
Snad jsem Vám odpověděl dostatečně, omlouvám se za možnou stručnost.
Podotýkám, že některý obsah, jenž uvádím, může být pouze mým názorem; vycházím totiž z informací a zkušeností, kterých jsem nabyl dosud. Samozřejmě s (mým) vývojem se (mé) konkrétní pohledy mohou a nejspíše také budou měnit (myšleno aktualizovat, rozvíjet). Uplatněny tedy nakonec mohou, a v rámci činnokompetentního rozhodování také nejspíše budou, i třeba úplně jiná schémata. Zdrojová ekonomika není a také nikdy nebude mít konečnou podobu, tato bude vždy aktualizována na nejvyšší dosažitelnou úroveň poznání. A podle toho se též bude vyvíjet lidská společnost.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.