Toto je otevřené moderované diskuzní téma k článku projektu (MojeRetence.CZ) s názvem O2 před portacemi ke konkurenci klientům ruší čísla, řešíme to, viz ZDE, které sledujeme a kde se Vám po splnění jednoduchých podmínek můžeme věnovat.
Místní diskuze byla vzhledem ke stáří článku a v systému WordPress, do kterého nechceme instalovat nadbytečné pluginy, nedostatečné ochraně proti spamu již uzavřena. Pokračovat v diskuzi nebo zahájit diskuzi novou můžete formou odpovědí tady. Toto téma zůstává otevřené.
No a pokud diskutovat nechcete, ale raději byste se dostali k nějakému lepšímu mobilnímu tarifu, přejděte na hlavní stránku MojeRetence.CZ SEM a vyberte si. Děkujeme za Váš zájem o boj proti digitální diskriminaci a pomoc při narovnávání českého telekomunikačního trhu.
O2 před portacemi ke konkurenci klientům ruší čísla, řešíme to
Moderátor: Martin Mojmír
Pravidla fóra
Než cokoli napíšete, prostudujte si zdejší stručnou (N)etiketu (přímý odkaz ZDE), na jejíž neznalost nebude brán při případném řešení problému zřetel. Správa fóra ETIQ.CZ, z.s.
Než cokoli napíšete, prostudujte si zdejší stručnou (N)etiketu (přímý odkaz ZDE), na jejíž neznalost nebude brán při případném řešení problému zřetel. Správa fóra ETIQ.CZ, z.s.
- Martin Mojmír
- ETIQ.CZ, z.s.
Jak bylo uvedeno, dnes jsme zahájili medializaci kauzy o mobilním operátorovi O2, který místo toho, aby po datu vypršení smlouvy s klientem jen nasadil plné ceny za mobilní tarif, jako to dělají jiní operátoři a měl by i tento, telefonní čísla bez jakéhokoli upozornění a dohody s klientem prostě zruší, aby se tvářila jako neexistující, čímž dostane klienta do nepříjemné situace. Zahájení kauzy v článku na MojeReetence.CZ ZDE.
V tomto diskuzním vlákně si budeme postupně rozkrývat jednotlivé posloupnosti a dávat věci do souvislostí. To abychom vše publikovali postupně. Českému telekomunikačnímu úřadu poté pro zjednodušení jen sem dáme odkaz společně s odkazem na navazující článek. Veškerá korespondence a řešení věci bude veřejně probíhat pod tímto odkazem a odkazem navazujícího článku.
----
Začínáme dnes dopisem, který firma, ačkoli tato komunikuje s O2 elektronicky, přijala od O2 písemně poštou...
----
Reakce na podnět 13.06.2022
Obsah dopisu od paní Kateřiny Čumové z reklamačního oddělení si budeme rozporovat tehdejší 2x zaslanou výpovědí a dalšími navazujícími materiály, které za okamžik po anonymizačních úpravách přiložím. Od tohoto si budeme psát s dokládáním jednotlivých zatím anonymizovaných důkazů, jak šly věci postupně za sebou, aby nebyl o ničem nejmenší pochyb a byl ve věcech pořádek.
----
Výpověď společnosti O2 31.01.2022
Tuto výpověď jsme společnosti O2 poslali poprvé ve značném předstihu už 31.01.2022. Jasně je v ní uvedeno, která telefonní čísla se budou / mají zrušit / ukončit a která mají být převáděna k jinému mobilnímu operátorovi. Výpověď byla podána stávající smlouvy, která na zákaznickém účtu společnosti definovala práva a povinnosti obou smluvních stran. Po skončení takové smlouvy mezi mobilním operátorem a jeho klientem to běžně funguje tak, že jsou zrušena dílčí práva a povinnosti obou smluvních stran z dílčí smlouvy vyplývající, načež se obou stran následně týkají zejména všeobecné obchodní podmínky, resp. podmínky plynoucí pro klienta takzvané bezúvazkové. Po skončení smlouvy mobilní operátor rozhodně služby neukončuje (a teprve ne, pokud se na tom obě strany nedohodly), nýbrž převádí na tarify bez závazku / úvazku s pouze nasazením jejich plných cen.
Nicméně než přistoupíme dále, podáme si informaci, jak O2 zprvu na tuto výpověď zaslanou ve větším předstihu zareagovalo.
----
O2 Informace o zpracování požadavku č. O2VZSFLY
# Tak v první řadě nebylo nutné posílat výpověď vůbec. O tomto nás mimo jiné informoval zaměstnanec O2, viz později. Učinili jsme tak pro jistotu.
# Odůvodnění zamítnutí výpovědi je nesmyslné z důvodu, že se přenosový kód OKÚ samovolně bez ručního přičinění operátora nemění.
O2 jsem proto odpověděl 19.01.2022, 11:24 následně:
V tomto diskuzním vlákně si budeme postupně rozkrývat jednotlivé posloupnosti a dávat věci do souvislostí. To abychom vše publikovali postupně. Českému telekomunikačnímu úřadu poté pro zjednodušení jen sem dáme odkaz společně s odkazem na navazující článek. Veškerá korespondence a řešení věci bude veřejně probíhat pod tímto odkazem a odkazem navazujícího článku.
----
Začínáme dnes dopisem, který firma, ačkoli tato komunikuje s O2 elektronicky, přijala od O2 písemně poštou...
----
Reakce na podnět 13.06.2022
Obsah dopisu od paní Kateřiny Čumové z reklamačního oddělení si budeme rozporovat tehdejší 2x zaslanou výpovědí a dalšími navazujícími materiály, které za okamžik po anonymizačních úpravách přiložím. Od tohoto si budeme psát s dokládáním jednotlivých zatím anonymizovaných důkazů, jak šly věci postupně za sebou, aby nebyl o ničem nejmenší pochyb a byl ve věcech pořádek.
----
Výpověď společnosti O2 31.01.2022
Tuto výpověď jsme společnosti O2 poslali poprvé ve značném předstihu už 31.01.2022. Jasně je v ní uvedeno, která telefonní čísla se budou / mají zrušit / ukončit a která mají být převáděna k jinému mobilnímu operátorovi. Výpověď byla podána stávající smlouvy, která na zákaznickém účtu společnosti definovala práva a povinnosti obou smluvních stran. Po skončení takové smlouvy mezi mobilním operátorem a jeho klientem to běžně funguje tak, že jsou zrušena dílčí práva a povinnosti obou smluvních stran z dílčí smlouvy vyplývající, načež se obou stran následně týkají zejména všeobecné obchodní podmínky, resp. podmínky plynoucí pro klienta takzvané bezúvazkové. Po skončení smlouvy mobilní operátor rozhodně služby neukončuje (a teprve ne, pokud se na tom obě strany nedohodly), nýbrž převádí na tarify bez závazku / úvazku s pouze nasazením jejich plných cen.
Nicméně než přistoupíme dále, podáme si informaci, jak O2 zprvu na tuto výpověď zaslanou ve větším předstihu zareagovalo.
----
O2 Informace o zpracování požadavku č. O2VZSFLY
Tuto zprávu evidujeme v e-mailové podobě k 19.01.2022, 09:12 (originální eml soubor) a uvedeme si k ní následující:Vážený pane Böhme,
dovoluji si Vás informovat, že Váš požadavek byl zamítnut.
Popis: Výpověď služeb viz. příloha
Výpověď služeb viz. příloha nebyla zpracována, jelikož je nutné výpověď zaslat přibližně měsíc před ukončením, aby byly platné přenosové kódy pro případný přenos k jinému operátorovi.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním úspěšného dne
Klára Košťálová | O2 Czech Republic a.s.
Specialista péče o firmy a veřejnou správu
Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle
T *77 | 800 111 777 | korporace@o2.cz
Obsah této zprávy má výlučně komunikační charakter. Nepředstavuje návrh na uzavření smlouvy či na její změnu ani přijetí případného návrhu. Smlouvy či jejich změny jsou společností O2 Czech Republic a.s. uzavírány v písemné formě nebo v podobě a postupem podle příslušných všeobecných podmínek společnosti O2 Czech Republic a.s., a pokud jsou dohodnuty všechny náležitosti. Smlouvy jsou uzavírány oprávněnou osobou na základě písemného pověření. Smlouvy o smlouvě budoucí jsou uzavírány výhradně v písemné formě, vlastnoručně podepsané nebo s uznávaným elektronickým podpisem. Podmínky, za nichž O2 Czech Republic a.s. přistupuje k jednání o smlouvě a jakými se řídí, jsou dostupné na adrese http://www.o2.cz/spolecnost/transparent ... o-smlouve/
# Tak v první řadě nebylo nutné posílat výpověď vůbec. O tomto nás mimo jiné informoval zaměstnanec O2, viz později. Učinili jsme tak pro jistotu.
# Odůvodnění zamítnutí výpovědi je nesmyslné z důvodu, že se přenosový kód OKÚ samovolně bez ručního přičinění operátora nemění.
O2 jsem proto odpověděl 19.01.2022, 11:24 následně:
Může se někomu zdát, že s O2 komunikujeme ostřeji, ovšem vzhledem k veřejné pověsti společnosti O2 Czech Republic věřte, že je toto jednání více než adekvátní. 18.02.2022, 22:16 jsem napsal O2 mail další. Na ten již odpověď nepřišla:Hezký den, paní Košťálová,
patrně jsme se špatně pochopili. Já se Vás neptám na ukončení, já Vám ukončení oznamuji. Svojí odpovědí jste mi, mimo jiné, potvrdila přijetí. OKU kódy máme zajištěny z aplikace, ty se bez projevu vůle klienta nebo mobilního operátora nemění. Pokud dojde ke změně OKU a zároveň znemožnění přechodu čísel v daném termínu ke konkurenci, nebude to z naší vůle, předáme podnět ČTÚ a věc bude také medializována. Výpověď jsme poslali ve větší časové rezervě. Zařiďte se podle toho, jak chcete.
Martin Böhm
Tel.: 774 888 774
Odesláno z mobilu
Hezký den,
jelikož jste mi odepsali nesmyslné zamítnutí, posílám Vám tímto ještě jednou výpověď a jsem v očekávání potvrzení přijetí.
Výpověď Vám oznamuji, neptám se na schválení / zamítnutí. K 8.4.2022 dojde k portaci ke konkurenci.
S přáním zdraví a pozdravem
Martin Böhm - ICT servis, audiovizuální služby,
krizový management, poradenství sociologické
a v oblasti osobního rozvoje, mediální činnost
(+420) 774 888 774, martin.bohm@ictx.cz
www.ictx.cz | www.etiq.cz | www.martinbohm.cz
Komunikace prostřednictvím tohoto e-mailu
může být bez potvrzování transparentní.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.
- Martin Mojmír
- ETIQ.CZ, z.s.
V mezidobí, ačkoli bylo O2 jasně sděleno, že si nepřejeme být s žádnými nabídkami kontaktováni, přišlo několik nabídek od různých lidí. Ty jsme prokonzultovali telefonicky i e-mailem. Tady probíhalo klasické jednání o cenách s argumentací konkurenčních nabídek, netřeba se o tomto více rozepisovat. Snad možno pouze uvést, že O2 se nebylo schopné možnostem konkurence samozřejmě rovnat, přičemž i kdyby bylo, vzhledem ke zkušenostem a rozhodnutí odejít by to ani tak nemělo žádný význam. O2 nerespektovalo naše přání nevyjednávat a přes to nás s nabídkami několikrát oslovilo.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.
- Martin Mojmír
- ETIQ.CZ, z.s.
Aktuálně zpracovávám telefonické a osobní záznamy se zaměstnanci O2. Plánuji je sem umístit příští týden.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.