Již několik měsíců se nejen při své činnosti ICT externího poradce, manažera, datového analytika a žurnalisty setkávám s jednou takovou neřestí mobilního operátora Vodafone, kterou je kradení zakázek. Totiž například přes Dobromat nebo Tipli (pluginy do webového prohlížeče) je roky známo, že lze u Vodafone objednat službu, za kterou dostanete zaplaceno v podobě „provize” pro vybranou neziskovou organizaci (Dobromat), anebo přímo (Tipli). To jednoduše tak, že pokud objednáte službu od Vodafone (objednávám mobilní tarify), za toto doporučení dostanete „provizi” v podobně 150 - 400 Kč dle výše útraty či volby služby. No jo, jenže ono to má dost podstatný háček, kterým je podvodné kradení zakázek ze strany jednotlivých zaměstnanců operátora za podpory vedení firmy, které ačkoli o tom ví, nic proti tomu nedělá. Podvod spočívá v tom, že ačkoli se spolehnete na slib získání „provize” za doporučení (přivedení) klienta, Vodafone v průběhu tuto provizní objednávku zruší, aby ji zavedl znovu tentokrát přiřazenou někomu jinému, zpravidla nějakému podejci na prodejně, anebo někomu „tajnému” z řad schovaných zaměstnanců. Když si stěžujete, nikoho to nezajímá, ba dokonce se Vám vyhýbá.
Jelikož jsem při objednávání služeb přišel v minulosti při volbě přebírání na prodejnách o několik tisíc korun, začal jsem to řešit doručováním kurýrem nebo Českou poštou, kde se dané praktiky dít neměly. Jenže dějí. A opět je po stížnostech nikdo neřeší. Naopak mi bylo linkovým operátorem sděleno, že to tak prostě bylo, je a bude. Tak ale já říkám že ne, nebude! Na tyhle podvody už nejsem zvědavý, neexistuje. Jinak to budeme medializovat.
Dřívější zlodějny řešit už nebudu, k těm nemám kompletní dokumentaci, ani se mi nevyplatí dohledávat. Počínaje však touto chvílí a tímto tématem začínám řešit každou jednotlivou krádež zakázky, jež na mě bude spol. Vodafone vykonána. Vše bude průběžně probíráno zde, dokud svého protiprávního jednání mobilní operátor Vodafon nezanechá. Vše publikuji pěkně jedno po druhém, což může dříve nebo později vyústit v samostatný plnohodnotný článek na některém z našich dalších webů, popř. formou sponzorované inzerce v novinách nebo televizních zprávách. Zajímat to bude muset i ČTÚ, ev. ombudsman. Jako neziskovka na to díky našim klientům máme a za tyto budeme proaktivně řešit, protože stojíme na jejich straně!
----
1. doporučovaný klient: Jana Zapletalová
ID ukradené zakázky: OBE2410290178
Datum založení zakázky: 29.10.2024
Mobilní tarif: Vodafone Premium 5G
Výše ukradené provize: 400 Kč
Potvrzení kradení zakázek s provizí linkové operátorky 07.11.2024 14:42
Odmítnutí řešení věci na centrále Vodafonu s předáním kontaktu na tiskové odd. 07.11.2024 15:29
Následovat bude kontakt tiskového oddělení Vodafone. Budu informovat.
Provizní podvod Vodafone - kradení zakázek
Moderátor: Martin Mojmír
Pravidla fóra
Než cokoli napíšete, prostudujte si zdejší stručnou (N)etiketu (přímý odkaz ZDE), na jejíž neznalost nebude brán při případném řešení problému zřetel. Správa fóra ETIQ.CZ, z.s.
Než cokoli napíšete, prostudujte si zdejší stručnou (N)etiketu (přímý odkaz ZDE), na jejíž neznalost nebude brán při případném řešení problému zřetel. Správa fóra ETIQ.CZ, z.s.
- Martin Mojmír
- ETIQ.CZ, z.s.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.
- Martin Mojmír
- ETIQ.CZ, z.s.
Na sdělený kontakt byla právě odeslána žádost o konzultaci.
Budeme dále o průběhu informovat.Martin Mojmír 07.11.2024 21:29 píše:Vážený pane Luštinče,
na základě mé osobní návštěvy centrály Vodafone a předání na Vás kontaktu, vizte další informace v založeném tématu fóra naši neziskové iniciativy -> viewtopic.php?t=865 , Vás tímto žádám o konzultaci s kompetentní osobou zastupující Vodafone na téma přetrvávajícího kradení zakázek jednotlivými zaměstnanci operátora. To z pozice oddělení tisku ETIQ.CZ, z.s. V rámci konzultace si dovolím Vám zároveň nabídnout konstruktivní řešení / spolupráci.
Děkuji předem za Vaši odpověď s návrhem termínů mé možné návštěvy na Vaší centrále.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.
- Martin Mojmír
- ETIQ.CZ, z.s.
Hned ráno přišla odpověď, která ale neodpovídala na žádost o konzultaci, nýbrž jejím předmětem byl spíše zájem Vodafone a nikoli náš.
Pro realizaci konzultace stanovuji termín do 22.11.2024. Poté pošleme výzvu Vodafone ještě jednou prostřednictvím datové schránky a záležitost na toto téma, pokud se nic nevyřeší a bude nekalost pokračovat bez jakéhokoli zájmu o relevantní nápravu i po 23.12.2024, budeme dále řešit s ČTÚ, ombudsmanem a širší medializací po novém roce. Sponzorovanou širší medializací, neboť je potřeba šíření maximálně podpořit.
Ondřej Luštinec 08.11.2024 10:15 píše:Dobrý den, pane Böhme!
Věc jsem začal prověřovat a ozvu se Vám. Jestli to chápu správně, provozujete webovou stránku Podpultové tarify Vodafone / Moje retence - mojeretence.cz, ano?
S pozdravem
Ondřej Luštinec
Zatím stále platí, že se nám operátoři ze všech sil vyhýbají a upřímně se tomu ani nedivím. Po dřívějších neúspěších s právníky to musí být těžké... Ono různé křivárny na hraně (např. z dneška toto) ok, ale vyloženě podvodům je už vyhýbat nenecháme, to prostě řešit budeme.Martin Mojmír 08.11.2024 10:24 píše:Hezký den, pane Luštinče,
ano, mimo jiné. Tato stránka nicméně není předmětém tématu.
Žádal jsem Vás o osobní konzultaci, na což ale neobdržel odpověď...
Pro realizaci konzultace stanovuji termín do 22.11.2024. Poté pošleme výzvu Vodafone ještě jednou prostřednictvím datové schránky a záležitost na toto téma, pokud se nic nevyřeší a bude nekalost pokračovat bez jakéhokoli zájmu o relevantní nápravu i po 23.12.2024, budeme dále řešit s ČTÚ, ombudsmanem a širší medializací po novém roce. Sponzorovanou širší medializací, neboť je potřeba šíření maximálně podpořit.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.
- Martin Mojmír
- ETIQ.CZ, z.s.
Ve Vodafone zatím ticho. Prozatím si sem přidáme nějaké důkazy o Dobromatu a Tipli, aby bylo jasné, o co se nám jedná a nedalo se fabulovat.
Do 22.11.2024 očekáváme uskutečnění konzultace a po této nápravu, popř. zahájení spolupráce na vychytávání jednotlivých z řad zaměstnanců operátora darebáků kradoucích zakázky, s čímž v případě zájmu velmi ochotně a rádi Vodafonu pomůžeme. Jedna věc jsou předražené tarify a pomoc klientům s normalizací - optimalizacemi nákladů a druhou věcí je, když je podváděna i firma jejími vlastními zaměstnanci, což se nám rovněž nelíbí (zde se operátora zastaneme). Pořád doufáme, že jsme narazili jen na chyby jednotlivců a že Vodafone jako firma nemá kradení zakázek v přímém úmyslu.
Do 22.11.2024 očekáváme uskutečnění konzultace a po této nápravu, popř. zahájení spolupráce na vychytávání jednotlivých z řad zaměstnanců operátora darebáků kradoucích zakázky, s čímž v případě zájmu velmi ochotně a rádi Vodafonu pomůžeme. Jedna věc jsou předražené tarify a pomoc klientům s normalizací - optimalizacemi nákladů a druhou věcí je, když je podváděna i firma jejími vlastními zaměstnanci, což se nám rovněž nelíbí (zde se operátora zastaneme). Pořád doufáme, že jsme narazili jen na chyby jednotlivců a že Vodafone jako firma nemá kradení zakázek v přímém úmyslu.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.
- Martin Mojmír
- ETIQ.CZ, z.s.
Ondřej Luštinec 12.11.2024 14:11 píše:Dobrý den, pane Böhme!
Ve věci Vás budou kontaktovat kolegové z právního oddělení Vodafonu. Věc jsem jim jako mluvčí předal. Konzultovat pak můžete s nimi.
Mějte se hezky!
Ondřej Luštinec
Martin Mojmír 12.11.2024 16:25 píše:Hezký den, pane Luštinče,
rozumím, děkuji za informaci.
I Vám přeji hezké dny.
Tiskové oddělení od věci dává ruce pryč a předává ji oddělení právnímu. Čekáme tedy nyní na kontakt z právního oddělení.
Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Chceš-li mít názor, předpokládej; chceš-li vědět, zeptej se.