Vítám Vás, T-Mobile CZ, v našem retenčním a manažerském vzkazníku. Jsem rád, že máme po letech opět Vaši pozornost.
Naší spolupracující společnosti ICTX.CZ, s.r.o., která není provozovatelem projektu mojeretence.cz, tohoto fóra ani projektů dalších souvisejících, ale je pouze poskytovatelem pro tyto projekty technického zázemí a případně některé související služby fakturuje, jste odeslali dne 12.9.2025 následující výzvu.
Za ICTX.CZ, s.r.o. se Vám k dopisu nevyjádřím - můžete to považovat za nereagování nebo odmítnutí odpovědět. Záležitost však pro urychlení (to abyste nemuseli psát znovu) předávám správnému příjemci - odpovědnému provozovateli, jímž je osvětová nezisková iniciativa OVPS.CZ, z.s., kde tedy ačkoli tuto reprezentuji rovněž já, Martin Mojmír Böhm, můžeme se bavit už v rámci společného tématu. V budoucnu, hezky poprosím, se vyvarujte chybného oslovení, respektive věnujte věci nikoli pouze povrchní pozornost a kontaktujte přímo odpovědného provozovatele. Nepovrchní pozornost budete potřebovat zejména při případném veřejném právním sporu, pro nějž se možná rozhodnete, neboť závěrem mé odpovědi je zamítnutí Vaší výzvy v plném rozsahu.
Preambule
V první řadě, než přistoupím k reakci na obsah Vaší datové zprávy, si Vám dovoluji sdělit, že jsme se nikterak předem nedomluvili na charakteru jejího poslání co by obchodního tajemství. Tuto větičku uvedenou v hlavičce obou stránek Vašeho výzvratku proto nepovažuji za legitimní, nerespektuji a odmítám nehledě na to, že spolu ve věci obsahu, alespoň tedy prozatím, neobchodujeme = vůbec nic relevantního na základě snad mé poptávky jste mi ani nenabídli. Upozorňuji naopak, že veškerá komunikace mezi Vámi a námi (mnou), bude-li vedena Vaším zastrašujícím, vyhrožujícím a vydírajícím způsobem, bude zcela transparentní a plně přístupná veřejnosti, neboť je to právě a zejména veřejnost, resp. uživatelé služeb elektronických komunikací, mimo jiné Vaši klienti, které zplnomocněně zastupujeme a kterých se to týká. Zároveň znovu víceméně opakuji, že naše vystupování vůči Vaší společnosti je naší zpětnou vazbou, to v rámci např. již zmíněného § 146 - veřejná prospěšnost a § 88 - veřejný zájem (NOZ č. 89/2012 Sb.) a v neposlední řadě pak úřední a zpravodajské licence, vizte platné stanovy OVPS.CZ, z.s. (jsme novináři).
Struktura
Nyní si dovolím strukturovaně reagovat na Vaši výzvu.
Mgr. Andrea Sittová, právník T-Mobile Czech Republic a.s. napsal:Vážený pane Böhme,
s odkazem na zveřejněný audiozáznam telefonního hovoru ze dne 16. 9. 2024 s naší zaměstnankyní, paní Jitkou Krausovou, na veřejně dostupném webovém fóru:
Retenční a manažerský vzkazník T-Mobile CZ - fórum OVPS.CZ, z.s., Vás vyzýváme k okamžitému odstranění audiozáznamu a veškerého souvisejícího nezákonného obsahu.
Za váženého pana Böhma mne nemáte, to v první řadě. Pokud by tomu tak bylo, nejednali byste se mnou stylem, jakým jednáte. Již toto oslovení není upřímné, načež já, na rozdíl od Vás, Vás oslovím upřímně. Nevážená paní Sittová, nevážený T-Mobile... V druhé řadě se Vaše žádost o odstranění audiozáznamu zamítá a ve třetí řadě s Vámi nemohu jak já, tak naše právní zastoupení ve věci údajné nezákonnosti souhlasit.
Mgr. Andrea Sittová, právník T-Mobile Czech Republic a.s. napsal:Audiozáznam předmětného hovoru je opatřen doprovodným textem, který označuje naši zaměstnankyni za lhářku, vyjadřuje názor na její činnost a na činnost společnosti, přičemž hlasový záznam a doprovodný komentář plně odhalují identitu zaměstnankyně.
Ano, audiozáznam skutečně je opatřen doprovodným textem, jenž označuje Vaši zaměstnankyni za lhářku a vyjadřuje můj názor na Vaši činnost, ovšem hlasový záznam a doprovodný komentář plně její identitu neodhaluje. Jak je vidno, zaměstnankyni oslovuji jménem a pouze v jedné větě i příjmením s dodatkem „patrně”. Patrně z toho důvodu, že jsem jejímu příjmení dobře nerozuměl a tak jej odvodil. Identitu, respektive příjmení zaměstnankyně, odhalujete ve svém dopise, o němž jste mohli očekávat, že bude zveřejněn, neboť na zveřejňování je činnost naší iniciativy přímo založena, až Vy, právník T-Mobile Czech Republic a.s. Mgr. Andrea Sittová, kterou teď tedy také jmenuji... Jitek Krausových jen Facebook mi
našel ve vyhledávání nejméně 69 (v ČR jich bude zajisté mnohem více) a dále hlas ze záznamu ve značně ztrátovém formátu Opus, jenž máme v originále v mnohem kvalitnější formě, nelze, pokud dotyčnou osobu někdo přímo osobně dobře nezná a nepřichází s ní často do styku, jasně identifikovat. Natož aby ji taková identifikace mohla jako osobu nějak veřejně poškozovat nehledě na to, že téma de-facto společnost ani příliš nezajímá (nejsou vyvozeny z rozhovoru žádné pro paní negativní důsledky, za to až v budoucnu budete případně odpovědní až Vy, T-Mobile).
Mgr. Andrea Sittová, právník T-Mobile Czech Republic a.s. napsal:Protože si zřejmě plně neuvědomujete právní dosahy takového způsobu uveřejňování a komunikace, žádáme Vás tedy vedle odstranění výše uvedeného záznamu a textu i o bezodkladné odstranění veškerých kopií a odkazů na zmiňovaný audiozáznam z výše uvedeného webu a z jakýchkoli jiných platforem, které byly Vámi nebo s Vaším vědomím zveřejněny. Současně odstraňte veškeré příspěvky obsahující osobní údaje našich zaměstnanců.
Vaše žádost o odstranění výše uvedeného záznamu, textu, veškerých kopií a odkazů na zmiňovaný audiozáznam z výše uvedeného webu a z jakýchkoli jiných platforem, které byly mnou nebo s mým vědomím zveřejněny, se za okolnosti, při které se mne pokoušíte zastrašit, vyhrožovat a vydírat, v plném rozsahu
zamítá. O odstranění požadovaného jsem ochoten jednat, rozhodně však nikoli tímto způsobem, za těchto okolností a za použití Vaší takové nátlakové rétoriky.
Mgr. Andrea Sittová, právník T-Mobile Czech Republic a.s. napsal:Dále očekáváme, že se zdržíte jakéhokoli dalšího šíření, zveřejňování či jiného nezákonného nakládání s audiozáznamem, jeho částmi, přepisy, či jakýmikoli osobními údaji, a to jak ve vztahu ke shora uvedené zaměstnankyni, tak příp. dalším osobám, jejichž výslovnými souhlasy s takovými zveřejněními nedisponujete.
Je mi líto, nicméně jak uvádím výše, za těchto okolností, před které si dovolujete nevybíravým způsobem mne stavět, nejste pro mne v pozici partnera, jenž si může dovolit něco vůči mně / nám - naší organizaci očekávat. K tomu znovu dodám, že se s týmem nedomníváme, že bychom se dopouštěli jakéhokoli nezákonného jednání. Co se týče souhlasů se záznamem hovorů, i zde si Vám dovolím oponovat. O nahrávání hovoru jste byli při začátku hovoru mnou osobně předem a zavčasu informováni s dovětkem, že nesouhlasíte-li, můžete zavěsit, načež při pokračování hovoru vyjadřujete s tímto svůj souhlas. Toto jsem sdělil na rozdíl od Vašeho automatu osobně, což má dle mého skromného názoru vyšší váhu, než když mi totéž sdělí Váš robot nebo AI, kterým já svůj nesouhlas vyslovit sice mohu, ale nebude Vámi respektován. Při zahájení hovorů o nahrávání informuji prakticky pokaždé a obdobně, jako mne o tom informujete prostřednictvím svých technologií Vy. Navíc, jak uvádím výše, tak vzhledem k příslušným paragrafům zákonů činit ani nemusím(e). Přes to tak v rámci pro Vás nadstandardu činím(e).
Mgr. Andrea Sittová, právník T-Mobile Czech Republic a.s. napsal:S ohledem na veškerou újmu, kterou Vaše protiprávní jednání způsobilo a nadále působí, upozorňujeme, že ve věci nadále podnikáme další kroky, které považujeme za nezbytné k ochraně práv našich zaměstnanců a naší společnosti, a to jak směrem k Úřadu pro ochranu osobních údajů, tak k institucím řešící nelegální obsah na internetu, tak k obecným soudům a orgánům činným v trestním řízení.
Žádnou újmu Vám mé / naše protiprávní jednání nepůsobí ani nemůže působit, neboť se o protiprávní jednání na rozdíl od jednání Vašich zaměstnanců, respektive například této Vámi celým jménem jmenované zaměstnankyně Jitky Krausové, nejedná. Za Vaše upozornění ve věci podnikání dalších kroků děkuji, cením si jej, neboť souhlasím s Vámi v tom, že aktivita vedoucí ke korektnímu jednání by měla býti společenskou normou. Pokud jste takové jednání skutečně konečně zahájili, je to pro mne výtečná zpráva. Mám si pod tím představit konkrétně co? Že Vaše zaměstnankyně prošla inovovaným pečlivým školením, jehož vyústěním bylo, že přestala Vašim zákazníkům otevřeně lhát, manipulovat jimi, již nepomlouvá konkurenci a nedopouští se tím protiprávního jednání, jenž máme prokázané stovkami za více než pět let naší specifické činnosti záznamů hovorů s nejen Vašimi zaměstnanci a to jak na linkách, tak kamenných prodejnách? Nemyslím si, že tato má otázka je vzhledem k tomu, jakým stylem se mnou jednáte za T-Mobile Vy, z mé strany relevantní. Ano, je ironická...
Mgr. Andrea Sittová, právník T-Mobile Czech Republic a.s. napsal:Pro úplnost připomínáme, že jakékoliv projevy osobní povahy lze zaznamenat a šířit výhradně s vědomím zachycené osoby, s jejím svolením, resp. platným právním titulem a vždy pouze v rozsahu nezbytném pro vymezený účel. Od principu transparentnosti a minimalizace zásahu s ohledem na legitimitu účelu nelze odhlédnout ani v případě tvrzeného – hypotetického – oprávněného zájmu. Obdobně potom z pohledu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (obecné nařízení oochraně osobních údajů – „GDPR“), záznam hlasu a celého jména jsou osobními údaji ve smyslu platné regulace, přičemž jejich pořízení, uchovávání a zejména zveřejnění bez právního základu, vědomí subjektu údajů a nepřiměřeně zasahující do práva na soukromí představuje hrubé porušení zásad zákonnosti, korektnosti a transparentnosti dle čl. 5 odst. 1 písm. a) a c) GDPR.
Za jakých okolností byly, jsou a budou naše záznamy pořizovány a publikovány, ode mne opakovaně zaznělo. Obdobným způsobem jedná a nabádá k jednání například také spolek Juno Mometa z.s., vizte např.
osvetarodicu.cz nebo FB skupina
Podpoříte mne v osvětě?(Práva v nemocnici a AKTIVNÍ řešení stížností), kde hájí práva pacientů, zatímco my spotřebitelů elektronických komunikací. S GDPR jste ve Vašem domnělém kontextu naprosto off-topic! Znovu opakuji, že Vaše žádost ve věci stažení našich materiálů se za těchto okolností, za jakých mne / nás oslovujete, zamítá, načež máte-li zájem o této věci se mnou jednat, jsem tomu nakloněn, to ovšem za diametrálně odlišných okolností, tj. v rámci slušných mezí a případně skutečného obchodního jednání a tajemství, za které není považováno toto Vaše oslovení mé osoby / organizace, nýbrž teprve může být považováno až to, na čemž se eventuálně spolu, a to podotýkám korektně, domluvíme.
Mgr. Andrea Sittová, právník T-Mobile Czech Republic a.s. napsal:Zároveň pro dokreslení celé situace sdělujeme, že shromažďujeme veškeré důkazy a svědecké výpovědi svědčící o Vašich jednáních s naší společností, o prokazování se cizí identitou v rámci hovorů a o Vaší celkové podnikatelské aktivitě, kterou považujete téměř za zákaznicky prospěšnou, avšak je otázkou, s jakým zákonným mandátem a způsobem vykazování odměn tuto činnost vlastně vykonáváte. V této souvislosti Vám nabízíme, že pokud se ve všech těchto aktivitách zcela zdržíte jakékoliv komunikace (ústní i písemné) se společností T-Mobile a ukončíte veškeré společné smlouvy a tzv. zastupování našich zákazníků, jsme připraveni zvažovat ustoupení od požadavků na náhradu újmy způsobené naší společnosti. Směrem k příp. osobnostním nárokům ze strany paní Jitky Krausové Vám samozřejmě toto nabídnout nemůžeme.
Vašeho shromažďování důkazů a svědeckých výpovědí si jsem pochopitelně řadu let vědom, v reakci si Vám tímto dovoluji sdělit totéž. Z naší strany je toto naprosto samozřejmé, jinak bychom naši specifickou činnost ani nemohli dělat. Co se týče Vaší poznámky o naší „podnikatelské činnosti” nevím, co si pod tímto pojmem Vy představujete, nicméně s naším zákonným mandátem a vykazováním jakých odměn Vás rád případně seznámím. Stačí se na to docela prostě zeptat... Konec konců tyto informace máme v rámci článků k dispozici transparentně na našem webu a fóru. Projevíte-li zájem dozvědět se něco konkrétního, neváhejte se na nás ve fóru ať už oficiálně za T-Mobile, anebo neoficiálně za nějaký anonym či sebe obrátit, můžeme se Vašim dotazům věnovat. I Vy jako právník, resp. zaměstnanec, jste nebo můžete být obětí jednání svého zaměstnavatele, jehož jistě primárním zájmem je maximalizace zisku na úkor morálních a etických zásad, které by měly být v civilizované lidské společnosti samozřejmostí; nebudete první ani poslední zaměstnanec mobilního operátora, s nímž budeme ať už přímo nebo nepřímo spolupracovat a eventuálně mu také poskytneme některou z našich služeb či snad i právní zastoupení... Mám-li se nicméně vrátit k Vaší nabídce, tuto v rámci formy Vašeho dopisu děkuji, ale nevyužiji / nevyužijeme. Pokud si přejete otevřít diskuzi na toto téma, můžeme se o něm pobavit obchodně. Zastrašování, vyhrožování a vydírání na mne / nás mají opačný efekt, kterým je právě motivace věci eskalovat. Jako mimo jiné rehabilitační psycholog vnímám z Vašeho textu jistou bezradnost a zoufalost. Mission failed!
Mgr. Andrea Sittová, právník T-Mobile Czech Republic a.s. napsal:Pevně věříme, že situaci nebudete eskalovat a že se zachováte v souladu se zákonem a dobrými mravy.
Zameťte si nejprve před vlastním prahem. Opakuji znovu, že jsem otevřen jednání, nicméně nikoli Vašeho současného, nýbrž slušného a na úrovni.
Závěr
Děkuji za Váš dopis. Pokud pro Vás budu / budeme moci v budoucnu něco udělat, a to výhradně za seriózních okolností, neváhejte se na mne / nás s důvěrou obrátit. My každopádně budeme nadále pokračovat v naší činnosti, kterou, až do v tématu zmíněné omluvy a zanechání Vašeho nevhodného jednání tzv. fraudu vůči ICTX.CZ, s.r.o., jenž má u T-Mobile zákaznický účet, je v 90 % případů odvod Vašich zákazníků za, ač se mi to neříká příjemně, lepšími, přinejmenším cenově morálnějšími podmínkami k oběma konkurencím. Hanba pro nás výjimkám prioritizujícím Vaši síť, což vzhledem k zákaznickému výslovnému přání / možnostem samozřejmě respektujeme. Nicméně pokud se budete snažit nám nějak nebývale aktivně neumožňovat sjednávat pro Vaše ať už dosavadně stávající nebo námi přivedené nové zkz v rámci oněch nyní 10 % retence, tzn. Vy budete situaci eskalovat, přijmeme takové opatření, jenž máme v repertoáru a bude znamenat již permanentní absolutní blíže nespecifikovaný scénář, který teprve poznáte na číslech. A podotýkám, že je naprosto legální! No a logicky si s námi neudržíte ani těch 10 %.
Co v brzké době můžete od nás očekávat? Ještě zde zveřejnění hovoru, kde jste se dopustili vůči mně osobně oné provokace a jenž je příčinou založení tohoto retenčního a manažerského vzkazníku. Tedy to, co tu delší dobu slibuji. To aby Vám zcela došly souvislosti. Jedná se o recenzi a zákonnou obranu. Celou šaškárnu jste započali svojí provokací Vy v rámci T-Mobile, do té doby jsme spolu fungovali v rámci možností tak, že naším úmyslem nebylo Vám zákazníky odvádět, nýbrž zachovávat byť s pro ně lepší cenou, kterou si zvolili a Vy jim nedali, jak mimochodem také Vaše konkrétní retenčka lhala, že dáváte každému. Odvod do té doby byl jen cca 20%, to v důsledku prvotního zájmu Vašeho zákazníka odejít za lepším; ostatní jsme jednak zachovávali, ale také od jiných operátorů T-Mobile naopak přiváděli, což ostatně můžeme velice snadno dokázat, čímž zároveň velice rychle Vaše absurdní tvrzení o újmách či jiných nesmyslech vyvrátíme.
Shrnu-li, začnete-li se alespoň vůči mně / nám chovat slušně, já / my se můžeme vrátit do původních kolejí, anebo dokonce pokud o to projevíte zájem, nakonec se moci domluvit třeba i na nějaké formě vzájemně přínosné a příjemné spolupráce tak nebo lépe, jak to mám(e) konkrétně s jednou z Vašich konkurencí, kde to už asi před půl rokem pochopili. Pokud ale hodláte se chovat arogantně a přidáte k tomu navíc zastrašování, vyhrožování a vydírání, nemůžete očekávat nějaké ústupky. Na to prostě zapomeňte a vězte, že své zákazníky, co projeví o naši ať už jakoukoli službu zájem, nezastavíte, neboť i když mne / nás při třeba hovoru identifikujete, pořád tu mám(e) mnoho možností, se kterými budeme několik kroků napřed, např. úředně ověřené plné moci, které budete muset obsloužit a vydat nám OKU ze zákona, s čímž nezmůžete absolutně nic a to i kdybyste se třeba všichni na hromadě v akvárku stavěli na hlavu.
P.S.: Retenční a manažerský vzkazník T-Mobile, zdá se, padl na úrodnou půdu a budete-li k tomu dávat důvod, budeme v něm pokračovat. Ostatně se nyní jedná a bude jednat o spolehlivý, Vámi sledovaný náš hlavní vůči Vám komunikační kanál.
Za OVPS.CZ, z.s. a tým mojeretence.cz
Martin Böhm, provozovatel
www.ovps.cz |
www.mojeretence.cz