Osekání tarifů O2 YOU NEO Max 5G bez informování zákazníků

Pomáháme potřebným při řešení jejich situací týkajících se negativních zkušeností s mobilními operátory.
Pravidla fóra
Než cokoli napíšete, prosíme, prostudujte si zdejší (N)etiketu, na jejíž neznalost nebude brán při případném řešení problému zřetel. Provozovatelem projektu je OVPS.CZ, z.s.
Odpovědět
Avatar uživatele
Martin Mojmír
Administrátor
Příspěvky: 1508
Registrován: 07.12.2014 12:19

Osekání tarifů O2 YOU NEO Max 5G bez informování zákazníků

Příspěvek od Martin Mojmír »

Dne 14.10.2025 jsem napsal v rámci tématu Oznámení a novinky mojeretence.cz toto:
Martin Mojmír napsal: 14.10.2025 22:17
O2 potichoučku osekává tarif YOU NEO Max 5G

Nejspíš to většina z vás ještě nevíte, ovšem množí se nám stížnosti na operátora O2, jenž začíná uživatelům tarifu YOU NEO Max 5G pomaloučku a potichoučku, krůček po krůčku, odebírat volné minuty pro volání do zahraničí, kterých donedávna bylo a ještě někde je 300. Před dvěma lety byla informace o příjemném „bonusu” k tomuto tarifu pro mladé běžně dostupná na webu operátora, ovšem již kolem jara odtamtud zmizela, z mobilní aplikace MojeO2 zmizela teď v říjnu nebo září a čekáme, kdy zmizí všem i z posledního místa, jímž je webové rozhraní MojeO2. Ti, co si nám na tuto praktiku stěžovali, nám sdělili, že volné minuty ještě minulý měsíc používali pro volání např. do USA nebo Finska, ovšem po fakturaci zmizely a O2 si za toto volání začal účtovat pořádné palby, což jim klienti okamžitě reklamovali.

Zajímavé je, že o volných minutách u YOU NEO Max 5G nemá cca 2/3 zaměstnanců z řad prodejců nebo retencí ani ponětí. Tak ono se není čemu divit, nejméně třetina zaměstnanců je od podělu O2, kteří je těžce ostrouhali na prémiích a poktračují s tím i nadále, neboť cílem je, aby na prémie nedosáhl nikdo na žádné, z firmy pryč a další - proč by je to mělo zajímat, když je práce nebaví, nemají ji zároveň jako koníčka, tudíž si jen vše přečtou a překvokají dál. Setkávat se s nevědomostí a dokonce dohady se zaměstnanci o detailech YOU NEO Max 5G jsme začali a skončili v dubnu tohoto roku. Nemá pro nás smysl se s nimi dohadovat, když jednoduše není z jejich strany žádná vůle něco znát a vědět. Teď ale se absence 300 volných minut pro volání do zahraničí u YOU NEO Max 5G stává realitou.

Inu takto Vám to podáváme, toto je realita a je jen na Vás, jak touto informací naložíte. My si sesbíráme pár důkazů v podobě faktur a screenů, předáme to ČTÚ ke sdělení nám jejich stanoviska a tím to končí zase pro nás. Volné minuty do zahraničí zůstávají, tedy prozatím, např. u NEO platinový, jenž je ale se svou cenou někde trošku jinde. Většina uživatelů YOU NEO Max 5G sice tyto minuty nevyužívalo, ovšem pokud je chci sebrat, jsem ze zákona povinen o jednostranné změně podmínek zákazníka informovat, což se nestalo a nadále neděje. Toto je jednoznačně protiprávní věc, mělo by se vědět a proti tomu nějak zakročit. A to my uděláme.
----

Diskuze k tématu se můžete zúčastnit :arrow: ZDE.

Na to navázal další text:
OVPS.CZ, z.s. napsal: 16.10.2025 14:53
Osekání tarifů O2 YOU NEO Max 5G pošleme ČTÚ

Ozývají se nám znepokojení uživatelé tarifu YOU NEO Max 5G ať už z řad i našich, anebo jen klientů O2 s tím, že se buď od nás pouze dočetli, anebo již pociťují odebrání volných 300 minut pro volání do zahraničí. Jelikož již nyní máme poměrně velký vzorek z Vás, co jste nebyli o této změně od O2 nijak informováni, prosíme, další z Vás nás už s tímto nekontaktujte, víme o tom a aktivně řešíme. Aktuálně ucelujeme daný vzorek, jenž budeme koncem listopadu (až přijde všem další vyúčtování s absencí těchto minut) posílat Českému telekomunikačnímu úřadu přinejmenším k vyjádření.

Jakmile podnět ČTÚ odešleme, budeme zde publikovat naše číslo jednací / podání, ke kterému se následně budete moci s vlastní Vaší stížností přidat. My takto činíme tímto způsobem z důvodu našich omezených kapacit. V rámci našich možností je toto to nejefektivnější, co můžeme jak my, tak i Vy udělat.

Ačkoli se operátor vymlouvá na chybu, dárek nebo jakoukoliv jinou blbost, data jsou neúprosná a měl o tomto jednostranném odebrání volných minut do zahraničí, a to i když nemusely být nikde vysloveně k tarifu uvedeny jako jeho součást, 30 dnů předem informovat. Na co 100% máte nárok, je uznání reklamace s vrácením peněz za případné naúčtování těchto minut. Při tom je Vás operátor povinen informovat, že další minuty již k tomuto tarifu nebudou, čemuž se už budete moci přizpůsobit např. změnou tarifu, změnou operátora nebo zrušením služby, což vzhledem k tomu, že máte službu bez závazku, lze kdykoliv bez dalších nákladů učinit. Dále si dovolujeme připomenout, že tarif YOU NEO Max 5G je sjednáván na dobu neurčitou.

Děkujeme za pochopení, trpělivost a spolupráci.

Za OVPS.CZ, z.s. (mojeretence.cz)
Martin Mojmír Böhm, provozovatel

Na podání ČTÚ jsme čekali do zjištění více informací zejména v podobě uznání, nebo neznání reklamací a pokračování tarifu bez minut. Nakonec absence volných minut měli uživatelé tarifu pouze v rámci jednoho vyúčtování, od dalšího byly minuty zpět a důvod podání stížnosti pominul, resp. nevznikl. Volných 300 minut do zahraničí při YOU NEO Max 5G setrvává, podle našich informací byly některé reklamace uznány a o některých další zprávy nemáme. Věc tedy tímto odkládáme.
Zangi pro 🔒 diskrétní kontakt: 10-9259-1559 | 🏠: ovps.cz, mojeretence.cz | 📱: 774888774 (hlavní v síti T-Mobile), 702021111 (v síti Vodafone), 608087777 (v síti O2). Na textové zprávy nemám kapacitu reagovat, použijte oficiální e-mail nebo zavolejte. Obtěžující (opakované a jinak vynucované) zprávy, resp. flooding bez reakce blokuji.
Odpovědět

Vrátit se na „mojeretence.cz proti šmejdům“